Cinema 4D koulutus

Kouluttajana toimii kokenut Cinema 4D -ohjelmiston ja 3d-grafiikan ammattilainen Kimmo Rinta-Pollari.

Cinema 4D peruskurssin sisältö

Cinema 4D -peruskurssi 2pv

Cinema 4D -ohjelman käyttöliittymä ja perustoiminnot.

– Cinema 4D käyttöliittymä ja navigaatiotyökalut

– Cinema 4D ja 3d-mallinnuksen perusteet: Polygonimallinnus ja työkalut, Hypernurbs-mallinnuksen alkeet.

– Cinema 4D material asetukset ja uusien materiaalien luominen, UV-mapping ja teksturointi bittikartoilla

– valaisuasetukset ja valaisu perusvaloilla. Varjotyypit ja asetukset. Global Illumination -valaisuasetukset ja perusteet.

– 3d-mallinnusharjoitukset. 3 erilaista mallinnusta tai yksi iso näyttämön mallinnus.

– Cinema 4D renderointiasetukset. Yksittäisen kuvan renderointi ja animaation renderointi.

– Renderointi spesiaalit ja karvasimulaatio (Studio): Sketch and Toon ja Hair

Cinema 4D jatkokurssin sisältö

Cinema 4D jatkokurssilla syvennetään osaamista ja tutustutaan pidemmälle vietyihin mallinnus,

ja renderointitekniikoihin.

– Hypernurbs -mallinnustekniikat: Subdivision mallinnustekniikat ja -deformer-työkalut.

– Arkkitehtoninen interiöörivalaisu: IES-valaisustandardi ja valaisun rakentaminen.

– Hypernurbs 3d-mallinnusharjoitus . Huonekalun ja objektin mallintaminen.

– Clothilde -kangassimulaatio

– Erikoistehosteet: Xpresso ja Thinking Particles -harjoituksia. Vaihtoehtoisesti Cinema 4D Dynamics -harjoituksia.

– Animaatio ja timeline -asetukset Cinema 4D:ssa. Kamera-animaation tekniikat: Spline path, target, stage object ja useiden kameroiden vaihtaminen timelinella ja ohjaaminen Cinema 4D:ssa

– Cinema 4D compositing tag ja sen asetukset.

– Renderointiasetukset. Usean kameran kamera ajo-animaation renderointi Cinema 4D:lla.

Cinema 4D koulutusten laatukontrolli

Kurssien jälkeen kurssille osallistujalta

pyydetään kirjallinen koulutuspalaute jota käytetään Cinema 4D-kurssien kehitystyössä.

Leave a comment

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *